Op 24 januari 2023 hebben de Nationale ombudsman en Kinderombudsman (hierna tezamen te noemen: ‘Ombudsmannen’) een rapport uitgebracht naar aanleiding van een gezamenlijk onderzoek naar huisuitzettingen van gezinnen. In het rapport concluderen de Ombudsmannen dat gezinnen die uit hun huis worden gezet, vanwege bijvoorbeeld een huurachterstand, overlast of (drugs)criminaliteit, veelal aan hun lot worden overgelaten. […]
Het wetsvoorstel Wet goed verhuurderschap
Op 23 januari 2023 wordt de het wetsvoorstel Wet goed verhuurderschap plenair behandeld in de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel introduceert verschillende instrumenten voor gemeenten om huurders te beschermen tegen misstanden bij het verhuren van woon- en verblijfruimten. Het doel van het wetsvoorstel De regering stelt vast dat de positie van woningzoekende en huurders door het […]
Sociaal verantwoordelijk incasseren bij een huurachterstand
Al enige tijd geldt dat in beginsel de rechter een ontbinding van de huurovereenkomst en de ontruiming van de huurwoning zal toewijzen, als de huurachterstand inmiddels een hoogte heeft bereikt die gelijk of meer is dan drie maandtermijnen. Uit recente rechtspraak blijkt echter dat rechters ook steeds meer als voorwaarde aan de verhuurder stellen dat […]
Vacature
Lamers Tielemans Advocaten is op zoek naar een nieuwe stagiaire! Per oktober 2022 hebben wij een vacature voor een HBO (minimaal vierdejaars) of WO-stagiair(e). Zie voor meer informatie onze vacaturepagina.
Huwelijkse voorwaarden bij een echtscheiding
Voorafgaand aan het huwelijk of tijdens het huwelijk kunnen er huwelijkse voorwaarden worden opgesteld. Huwelijkse voorwaarden zijn afspraken tussen partners over de verdeling van bezittingen en inkomen. Partijen kunnen veel zaken regelen in de huwelijkse voorwaarden voor het geval zij uit elkaar door of voor het geval een van partijen overlijdt. In dit artikel zullen […]
Opstarttijd en afsluitende werkzaamheden? Betaalde werktijd.
Nederland telt honderden callcenters en daarmee tienduizenden callcentermedewerkers. Onlangs heeft de rechtbank Den Haag een interessante uitspraak gedaan voor deze medewerkers. Callcentermedewerkers dienen vaak op een exact tijdstip, bijvoorbeeld 9.00 uur, klaar te zitten voor het aannemen van het eerste gesprek van de dag. Om dit te kunnen doen, moet de callcenter medewerker zich voorbereiden: […]
- « Previous Page
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 34
- Next Page »